Tuesday 6 December 2016
کنسرت عماد طالب زاده
کد خبر : 10201
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲:۰۲
بازدید

هنرمند با ارزش، نمایش با گیشه/ نشست خبری نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم»

نشست خبری نمایش دوباره اون آهنگ رو بزن سم اثر وودی آلن با حضور اصحاب رسانه در تالار حافظ بنیاد رودکی تهران به میزبانی هنرمندان و کارگردان این نمایش برگزار شد.به گزارش رادیو پارسی این نمایشنامه دومین متنی است که وودی آلن پس از سنت های قدیمی می نویسد و نسبت به کار قبلی این کارگردان با نمایشنامه وودی آلن درگیر شوخی کلامی است و […]

نشست خبری نمایش دوباره اون آهنگ رو بزن سم اثر وودی آلن با حضور اصحاب رسانه در تالار حافظ بنیاد رودکی تهران به میزبانی هنرمندان و کارگردان این نمایش برگزار شد.
به گزارش رادیو پارسی این نمایشنامه دومین متنی است که وودی آلن پس از سنت های قدیمی می نویسد و نسبت به کار قبلی این کارگردان با نمایشنامه وودی آلن درگیر شوخی کلامی است و داستان آن در نمایشنامه آمده است ولی توصیه می کنیم به دیدن آن بپردازید تا خواندن چون شور شوق دیدن نمایش ارزش و حس دیگری دارد اما در قالب توضیح کلامی می توان این متن را یک مثلث عشقی آمیخته با طنز به سبک خاص گفت.
درباره کار کردن با نمایشنامه وودی آلن همیشه انتقاد به مربوط نبودن این آدم به نمایشنامه و جدایی از فکر انتقاد وارد شده اما منطقی است ابتدا باید به پس زمینه تفکر و متن نمایشنامه توجه کرد ، که البته باز به دیدگاهی منطقی این کار نیازمند علم و دانشی است که شاید در نقد های اصطلاحا بی طرف وجود نداشته است و بهرحال این نمایش در زمینه بحث عشق است و وابستگی انسان ها به همدیگر است و همچنین خود بودن و بازیگر نبودن در زندگی است که با کمی تفکر می توان به این نتیجه رسید که این مفاهیم به نوعی جهان شمولی را دربر دارد و خود تفکر در این زمینه به شخص پاسخ چرایی وودی آلن را می دهد.
در زمینه ساخته شدن این فیلمنامه بصورت فیلم در گذشته نیز گفتنی است که در فیلم تمامی اتفاقات و آشنایی آلن با زن ها در سفری اتفاق می افتد اما در نمایشنامه تمامی این سفر بصورت یک خاطره در آمده که باید توجه کرد حتی خود آلن در ساخت فیلمش تغییراتی نسبت به فیلمنامه دارد و نمیتوان انتظار داشت در نمایشنامه عینا کار ساخته شود و تغییرات اجتناب ناپذیر و لازم است که وودی آلن ممکن است برای قشری از مردم ما آزار دهنده باشد و باید در این کار آقای بنی اردلان هم به دلیل محدودیت در نمایش برخی مسایل و هم نزدیک کردن کار به فرهنگ ایرانی و عرف جامعه تغییراتی لازم است.
درباره فضای نمایش پژمان جمشیدی ، نقش متوسطی از یک مرد درگیر مسایل کاری است تا مسایل زناشویی و همین برای او تبعاتی دارد که نمایش این مسایل تلنگری است برای افرادی که برای مدتی به زندگیشان توجه نمی کنند و غرق مسایل کاری و روزمرگی می شوند ، این نقش نیز نقش آدمی بیخیال مسایل اطراف غیر از کار است و همه چیز او در زندگی کار اوست. بهاره رهنما بازیگر نقش مقابل پژمان جمشیدی ، نقش زنی است که با نامزد خود سالیانی نامزد هستند و برای کمک به یک دوست وارد ماجرا می شوند و در آن مسیر زن شناخت جدیدی نسبت به خود و اینکه آیا انتخاب او درست و آگاهانه بوده است یا خیر می رسد ، در اینباره بهاره رهنما گفت : این نقش بیشتر از نقش زنانگی خود یک دوست است و وجوه زنانه نقش های من که به وجوه مختلف نمایان می شود وجود ندارد و نقشی به گونه ای فراجنسیتی است که انسانی مفید برای اطرافیان خود است و این برای من مهم بود و اینکه زنانگی برای من در این دنیا بگونه ای مانند عصا است و بدون آن نمی توانم حرکت کنم و ابزار مهمی است برای من چون این وجه کمرنگ بوده به من نقش رفاقت و خودبودن نقش را آموخته که با کمک کارگردان به خوبی انجام شده است و جالب بوده است .
الناز حبیبی نقش چند زنی را دارد که وارد زندگی آلن می شوند و هر کدام در موقعیت و شرایطی هستند که الناز حبیبی در چهارمین کار تیاتر خود انجام می دهد .
یکی از انتقاد های دیگر به این نمایش تفکر گیشه ای و دکان بازاری به تیاتر بوده که در کل برای بررسی می توان گفت کار غلطی نیست چون وقتی از یک اجرا هزینه های بسیار بالا برای کار طلب می شود باید تیم اجرایی نیز به فکر باشد ولی این نمایش به این فکر نبوده و مخاطب در طول این اجرا با رگه هایی از طنز تا انتها می آید و در انتها وادار به تفکراتی مثبت می شود و امید است مخاطب از اجا راضی باشد و به این نتیجه برسد که من نیز یک آلن هستم و نتیجه خود را بگیرد.
پژمان جمشیدی در خصوص انتقاد ها و کم لطفی کاربران شبکه های اجتماعی و حال به گونه ای انتقاد های شاید کمی دور از ادب و لزومات شخصیت اجتماعی گفت من همیشه در این باره سکوت کردم و به گونه ای تحمل و حرفی نزده ام اما می خواهم بگویم من مزد تمرکز و صبر خود را دارم و این مسایل نه تنها به من بلکه به عزیزان و دوستداران من نیز فشار وارد می کند که پس از خواندن در شبکه های اجتماعی که برخی بصورت نقد هایی است اما برخی که تاسف برانگیز است از سوی عزیزانی که مشغول به هنر هستند به این عنوان در تمامی آنها اشاره می شود که “پول” و “پارتی” ، اما آیا با پول و پارتی می توان روی صحنه آمد و یا وارد استادیوم آزادی شد؟ بنظر من دو چیز اصلا شوخی در حرف خود ندارد و تمام ارزش یک هنرمند را مردم تعیین میکنند پس تفکر همیشه می تواند کمک کننده باشد.این اصلا درست نیست که من از بیرون تیاتر وارد شدم پس جای تمام بازیگران تیاتر و دانشجویان تنگ شده است ، و این کم لطفی بزرگی است.
در کل می توان گفت بی توجهی بزرگان و کم لطفی همراهان به تیاتر و باعث کوچک ماندن تیاتر شده اند که امید است با توجه مردم و هنر دوستان به اجرا و تفکر منطقی همراهان و هنرمندان با همکاران و توجه بیشتر حامیان و بزرگان مسیر ساخت و بزرگ شدن این هنر بزرگ هموار تر شود.
نمایش ” دوباره اون آهنگ رو بزن سم ” به کارگردانی آقای بنی اردلان و بازیگری امیر مهدی ژوله ، پژمان جمشیدی ، بهاره رهنما و الناز حبیبی در تالار حافظ به اجرا در خواهد آمد و از هنردوستان دعوت می شود به تماشای این اجرا و حمایت از آن بپردازند.

گزارش تصویری این نشست را از نگاه ” مریم رمضانلو ” ببینید :

منبع : اختصاصی رادیوپارسی

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات